Tips&Råd

2010-04-22 @ 20:08:03

Fick en fråga innan idag av Sarah som skriver:
"Hejsan!!
Ser att du är väldigt inne i hår och färg, vet du hur man får ljusare brun färg, för att senare kunna färga rött.. Har nästan svart hår nu.. Eller bör man gå till frisören, endast då det funkar? :(
"
Mittt svar: Jag har två förslag.
1. Om du är modig, så kan du testa att göra en eller två blekningar som bleker 7-9 nyanser (Schwarzkopf har jättebra blekning), och du har förmodligen röd underton i håret som kommer att träda fram. Det kanske bara räcker med en blekning, men köp två förpackningar för säkerhetsskull. Sen kan du färga med rött på det om det mesta svarta har gått bort, vilket det bör göra. (Jag tror inte att det är så svårt att göra det själv om man har gjort färgning hemma själv tidigare. Det gäller såklart bara att vara noggrann och ha tålamod, för det kan bli en process. OCh sannolikheten finns att du kommer behöva klippa en bit.)
2. Eller om du vill vara mer "förnuftig" så gå till en butik som har kosmetik och hårvård (typ Kicks) och fråga om det är någon i personalen som är kunnig med hårfärg. Jag fick mycket hjälp av personalen på Kicks och det blev jättebra! Jag tror att man tjänar på att göra det själv. Kunnighet och proffessionalism i all ära, men det är inte alltid man har gått ifrån frissan nöjd. (Men jag gör det nu sedan sju år tillbaka, för jag har hittat rätt frissa!)
Så, det är upp till dig Sarah, men håll mig gärna uppdaterad, för nu är jag väldigt nyfiken på hur det går för dig!

Lycka till!

Kommentarer

Postat av: Sarah

Tack så mycket!:D jag provade med blondt hår först, köpte två förpackningar.. Det blev ljusare främst i hårbottnen, men också lite överallt. Sen tog jag rödfärg, väldigt mörkröd.. Men mitt hår blev väldigt rött där uppe, men också inslag med rött överallt. Kanske borde köpt mer rödfärg.. Eller tills nästa gång, gå till en frisör så hela håret blir lika rött, överallt. Och när man sedan fått fram rött rödfärg i hela håret, köpa den färgen i affären, därefter.. I övrigt var det rätt rödfärg, så blev nöjd:D skulle nog bara varit mer röd.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback